Skuteczne i efektywne prowadzenie swojego biznesu zależne jest od wielu różnych rzeczy, nad którymi trzeba cały czas trzymać pełną kontrolę. Konieczne będzie także podejmowanie różnych decyzji, od których niekiedy będzie zależała przyszłości firmy, z tego też powodu niezwykle istotne będzie to, żeby mieć na czym oprzeć te decyzje. Firmy wykorzystują do tych celów różne informacje, zarówno zewnętrzne jak i wewnętrzne. Do tej pierwszej grupy zaliczają się wszelkie analizy i raporty sprzedaży, jakie wykonywane są w oparciu o informacje z przeprowadzanych transakcji. Często też są zatrudniane niezależne firmy konsultingowe, które się zajmują wykonywaniem najróżniejszych badań.
Najczęściej firmy decydują się na marketingowe i rynkowe, które przez wiele osób są traktowane jako identyczne. Tymczasem jest między nimi sporo różnic, o jakich warto wiedzieć, jeżeli będzie się chciało je prawidłowo interpretować. Jeżeli bowiem zostaną one wykorzystane do podejmowania ważnych decyzji związanych z rozwojem czy inwestycjami, to trzeba wiedzieć dokładnie, co oznaczają. Trudne do wykonania i interpretacji są badania rynkowe, lecz bardzo dużo powiedzieć one mogą na temat tego, jak dana firma funkcjonuje w skomplikowanych mechanizmach rynkowych. Podczas tego typu badań analizowane są między innymi zjawiska popytu i podaży, preferencje i zachowania klientów, ale też trendy w kształtowaniu się cen.
Mogą też dostarczyć cennych informacji w temacie mechanizmów dystrybucji, co umożliwi zaplanowanie odpowiednich działań. Za to badania marketingowe powiązane są ściśle z procesem sprzedaży, i należy je wspólnie interpretować. Ich podstawową rolą jest ocena tego, jak konkretna firma wypada na rynku i jaką zajmuje tam pozycję. Ocena sprzedażowych wyników, wizerunku marki czy weryfikacja skuteczności realizowanych działań promocyjnych to jedynie niektóre elementy tego typu badań. Dzięki nim można przede wszystkim ocenić miejsce, w którym dany biznes się znajduje, ale też zaplanować odpowiednie działania w celu poprawienia i umocnienia pozycji.
+Tekst Sponsorowany+